5 October 2014

Beraya di Perantauan

Assalamualaikum

Hows Hari Raya Aidiladha kat tempat hampa? Best ? Ka tak sambut pon ? Same goes with me. Aku kat matrik kelantan ni haaa. Tak balik. Bila org tanya awat tak balik? Jawapan aku. Nanti tak stdy.
Yes. Aku dh penah rasa time raya aidilfitri haritu. Sebelum balik ni haaa senarai list habih semua keja nak buat. Balik rumah hampeh. Nampak laptop. Duk main gitar. Nampak tv. Hancus cuti raya harituu.

ups kmkt

Aidiladha ja pon. Tapi haritu bila mak dengaq kata 5hari cuti mmg mak nak aku balik pon. Aku ja yang taknak balik. Nak exam wehh. Kalau hang jenis study last minit macam aku hang tau rasa dia camna.
Stop cakap benda tak paedah. Hari first cuti kat kmkt Allah dah turunkan dugaan. Ambik hang ketegaq takmau balik sgt kan. Boleh pulak lepaih balik outing dalam pkui 4 lbih ptg karen tak dak. Seb bek hujan. Sejuk. Aku ngan maya tdoq sampai dekat pkui 7.
Still lampu tak dak. Lepas tu felo naik bilik. Dia kata mungkin letrik tak dak sampai esok pagi. Paling sakit hati keluaq bilik nampak Blok D, blok laki ada letrik. 
kmkt

Cafe lagi sedih. Laki kat kaunter tu duduk bertemankan lilin. Sedih betul hidup dia. Dah makan p kat blok laki dduk kat lobi buat keja. Mmg felo mai halau kami la kann. At last p bilik tuto. 

Niat nak dduk situ sampai subuh tapi dapat text dah ada karen. 

Hari ahad pepagi dah makan kat cafe. Nasi hujan panas. Yg tak best tak dak rendang.
kmkt

budak matrik kmkt

 Dalam pala otak duk kata takpa takpa japgi nk kuaq p rumah pakcik driver yg duk hantaq kami keluaq outing tu. Lepas makan solat aidiladha kat dewan. 

beraya di perantaun

Duk ingat kaa ramai laa kat umah pakcik tuu. Tak masuk lagi dah nampak ramai laki. Maya beranikan diri masuk. Awkward gila sebab kami 2 orang jaa. Makan ketupat. Tapi rendang tak dakkk :( makan dengan kuah apa taktauu. Sedih wehhh. But then pakcik tu p ambik lagi budak kmkt.

kmkt
Ramai laa sikit. Tak la segan sangat.

Act, pukul 2 ada org ajak p rumah kawan dia makan2. Aku ngn maya tidooo. Haha.
Esok last cutiii. Arghhh tak bestnyaaa. Sat sangat cuti. Tapi kalau matrik bagi hang cuti setaun pon dok kata sat lagu tuuu lahh. K bye -_-

budak2 matrik kelantan

Happy Eid eblibadi ♥



No comments:

Eh? Dah baca ? Comment dulu boleh ? ^_^